poniedziałek, 18 maja 2015

Drożdżowe/półkruche rogaliki z masłem orzechowym



“Czuję się wspaniale. Naprawdę. Muszę zapamiętać to uczucie na wypadek gdyby w przyszłości znów trafił mi się koszmarny tydzień. Miałeś kiedyś coś podobnego? Czujesz się okropnie, a potem to przechodzi i nie umiesz sobie wytłumaczyć, dlaczego tak było. Kiedy jest mi tak fajnie jak teraz, mówię sobie, że znowu może mi się przydarzyć parszywy tydzień i dlatego powinienem magazynować tyle szczęśliwych chwil, ile się da, żeby móc je wspominać i wierzyć, że znowu będę szczęśliwy. To wprawdzie nie za bardzo działa, ale myślę, że warto próbować.” - Stephen Chbosky - "Charlie"


Drożdżowe/półkruche rogaliki pełnoziarniste z masłem orzechowym. Mąką pełnoziarnista dodaje wypiekowi mnóstwo błonnika, który dobrze działa na przewód pokarmowy, a masło orzechowe zawiera zdrowe tłuszcze.

Składniki:

250g mąki pszennej

250g mąki pszennej pełnoziarnistej

3 łyżki śmietany

50 g drożdży

1 margaryna

2 całe jajka + 3 żółtka

30g cukru

2 łyżki wody

½ łyżeczki soli

Masło orzechowe



Drożdże rozpuścić w śmietanie, jajka utrzeć z cukrem. Mąkę przesiać, dodać resztę składników  i zagnieść ciasto. Podzielić na dwie części, rozwałkować  i wycinać trójkąty. Nałożyć troszkę masła orzechowego i formować rogaliki. Odstawić na 1 godzinę aby urosło. Piec w 180 stopniach około 15 minut.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz